Påklædning

Da vi prioriterer at børnene kommer ud året rundt, er det vigtigt med den rette påklædning. Barnet skal altid have regntøj, passende fodtøj, termotøj og et sæt skiftetøj med.

At gå i Birkehuset kan være et beskidt arbejde. Der skal males, leges med sand og mudder, kravles i kroge og meget mere, sørg for at jeres barn er klædt praktisk og bekvemt på, så han eller hun kan udfolde sig frit. Bliver børnenes tøj vådt i løbet af dagen, lægger vi det i poser på deres garderobepladser.

I barnets kasse vil vi gerne have jer til løbende at holde øje med, at der er skiftetøj. Hver fredag skal pladsen ryddes og hjemme kan i sørge for, at kassen bliver fyldt op. På den måde kan der også blive gjort rigtig rent på barnets garderobeplads.

Bruger barnet ble, skal I selv medbringe bleer. Vi holder jer orienteret når der er behov for en ny pakke.

Barnets tøj, sko og øvrige udstyr skal mærkes med navn.